Dalyviai:
12 vaikų (6-7m.), 5 darželio auklėtojos, projektavimo komanda.
Ekskursija po darželį su vaikais
Eiga:
Pusdieniui gidais tapę vaikai surengė architektų komandai turą po darželį. Jie parodė kur mėgsta būti ir kurios vietos jiems ne itin patinka. Kartu papasakojo, ką jose veikia, kokius žaidimus žaidžia. Pasivaikščiojimas po darželį vykdytas sistemingai – vaikams buvo išdalinti dviejų skirtingų spalvų lipdukai, kuriais jie galėjo pažymėti mėgstamas ir nemėgstamas erdves. Patinkančias vietas vaikai išskyrė mėlynais, nepatinkančias – raudonais lipdukais. Aprodydami darželį, darželinukai dalinosi savo istorijomis ir patyrimais, taip pat, pristatė veiklas, kurias vykdo lauko žaidimų aikštelėje ar darželio viduje.
Išvados:
Vaikams labiausiai patinka būti lauke, ypač tose vietose, kurios čia yra susiformavusios natūraliai – kalniukai, medžių raizginiai, krūmai. Organiškos formos juos domina labiau nei dirbtiniai objektai. Taip pat jie norėtų daugiau vietos darželio viduje, kad galėtų jaustis tokie pat laisvi, kaip ir lauke. Darželinukams patiktų, jei viduje būtų didesni langai, išskirstytos erdvės, kurių kiekviena turėtų paskirtį ir nebūtų perkrauta nereikalingais daiktais. Dar jie norėtų turėti ir uždaresnių vietų, kuriose galėtų pabūti vieni, pasislėpti. Bet kuriuo atveju, dažniausiai vaikai akcentavo, kad norėtų aktyvios veiklos zonų ir jiems ne taip svarbu, kur jos bus – viduje ar lauke.
Kūrybinės dirbtuvės su vaikais
Eiga:
Kūrybinėse dirbtuvėse vaikai buvo suskirstyti į tris komandas. Kiekvieną jų kuravo po vieną projektavimo komandos narį. Likusieji projektavimo komandos nariai fotografavo dirbtuves, žymėjosi vaikų pasakojamas istorijas. Kūrybinių dirbtuvių metu darželinukams buvo perskaityta Gianni Rodari pasaka „Skraidantis stogas“. Šios istorijos pabaigą dirbtuvių vadovai kiek pakoregavo ir tarsi nuskraidino vaikus į žaidimų planetą. Šiame fanztazijos pasaulyje atsiskleidė vaikų kūrybiškumas. Pasitelkę įvairias medžiagas jie statė, klijavo ir lipdė įsivaizduojamą žaidimų planetą, kurioje galima ne tik žaisti, bet ir ilsėtis, mokytis. Taip pat šioje planetoje gyvena daug draugų.
Išvados:
Vaikai svajoja turėti daug baseinų ir dar daugiau medžių, kuriuose galėtų nevaržomai karstytis, žaisti. Į tuos medžius jie norėtų patekti besisupdami milžinišku žaislu arba nušliuožti hamaku. Darželinukų svajonių medžiuose turėtų būti įrengti nameliai ir stogeliai. Vienas iš medžių turėtų būti stebuklingas ir pildyti jų norus. Vaikai itin išsamiai apgalvojo ir kaip visa tai galėtų veikti arba kokių veiklų jie imtųsi. Pavyzdžiui, jei darželyje būtų traukinio bėgiai, jais vaikai galėtų apvažiuoti visą teritoriją ir patekti tiesiai į, tarkime, baseiną. Be to, įkurtuose baseinuose ar stebuklingame medyje, jie norėtų ne tik žaisti, bet ir miegoti. Vaikų darbuose ir pasakojimuose taip pat atsiskleidė poreikis skirtingo mąstelio, aukščių erdvėms, vietoms kur jie galėtų pasislėpti, pabūti vieni.