I ETAPAS
Ekskursija po darželį ir kūrybinės dirbtuvės su vaikais.
EKSKURSIJA PO DARŽELĮ SU VAIKAIS
Tikslas. Pamatyti darželio erdves vaikų akimis.
Procesas. Projektavimo komanda su vaikais apžiūri darželį ir jo teritoriją. Ekskursijai vadovauja patys vaikai, kurie sprendžia, kokią kelionės kryptį pasirinkti, rodo savo mėgstamiausias žaidimų vietas, slėptuves ar net nemalonias, baugias darželio erdves. Pasivaikščiojimo po darželį metu vaikai pasakoja konkrečiose vietose patirtas istorijas, rodo, kaip jie ir kur žaidžia ar kitaip leidžia laiką. Ekskursija vyksta tiek pastato viduje, tiek ir lauke.
KŪRYBINĖS DIRBTUVĖS SU VAIKAIS
Tikslas. Susipažinti su vaikų įsivaizduojamais pasauliais stimuliuojant jų vaizduotę. Suteikti galimybę vaikams tapti kūrybinio proceso dalimi. Inspiruojančių istorijų ir žaismingų paieškų pagalba, naudojant skirtingas priemones, atskleisti vaikų idėjas, poreikius ir svajones.
Procesas. Užduodami įvairius klausimus projektavimo komandos nariai kartu su vaikais kuria istoriją, kurioje yra užkoduotos architektūrinės temos. Vaikai piešia, stato, lipdo, klijuoja aplikacijas, susijusiusias su pasakojama istorija. Tuo tarpu darželio auklėtojos arba projektavimo komandos nariai užsirašinėja vaikų pasakojimus, komentarus apie jų darbelius.
II ETAPAS
Kūrybinės dirbtuvės su vaikų darželio personalu ir tėvais.
STRATEGINIS ŽAIDIMAS
Tikslas. Identifikuoti esamus vaikų darželio funkcijų privalumus ir trūkumus. Taip pat išgryninti būsimo darželio nuotaiką, idėją ir įsisavinti personalo poreikius bei svajones.
Procesas. Architektai žaidimo forma įtraukia darželio bendruomenę į konstruktyvią ir kūrybišką diskusiją apie darželio poreikius ir ateities viziją. Žaidimo dalyviams paaiškinamos taisyklės, kuriomis vadovaujantis aptariami darželio probleminiai klausimai ir bendruomenės lūkesčiai pokyčiams.
III ETAPAS
GRĮŽTAMASIS RYŠYS
Tikslas. Įvertinus kūrybinių dirbtuvių su vaikais, vykdytos apklausos ir strateginio žaidimo su suaugusiais rezultatus, reziumuoti sukauptus duomenis, apibendrinti darželio bendruomenės poreikius ir suformuoti projektavimo užduotį.
Procesas. Projektavimo komanda aptaria ir pristato kūrybinių dirbtuvių su vaikais rezultatus, jų darbus. Tuomet įvyksta idėjų atranka, sprendžiama, kurias jų galima plėtoti toliau. Tolesnė diskusija vyksta aptariant žaidimo su suaugusiais išvadas. Įvertinus tai, formuluojamos projektavimo kryptys, taip pat, pristatomos vaikų darželio stebėjimo išvados ir aptariamos erdvių panaudojimo galimybės.