Dalyviai:

projektavimo komanda, 30 vaikų, 3 personalo atstovai.

Ekskursija po darželį su vaikais

Eiga:
Vaikai aprodė architektams savo darželio aplinką, papasakojo, kokios vietos jiems patinka, o kokios – ne ir kodėl. Pasivaikščiojimas šiose erdvėse buvo organizuotas tikslingai – darželinukams buvo įteikti dviejų spalvų lipdukai, kuriais jie galėjo pažymėti, kaip jaučiasi vienoje ar kitoje vietoje. Mėlynos spalvos lipdukas reiškė, kad vaikui ši vieta patinka, raudonos – kad nepatinka.

Išvados:
Daugiausia mėlynų lipdukų vaikai užklijavo lauko teritorijoje. Didžiausią dėmesį jie skyrė natūraliems objektams – medžiams ir krūmams, taip pat, vaikams patiko senas baseinas, karstymosi bei aktyvios veiklos įrenginiai. Raudona spalva jie pažymėjo nesaugias, nesutvarkytas lauko erdves, nelygius takelius, aktyviai veiklai kliudančius objektus.

Vidinėje erdvėje vaikams labiausiai patiko žaidimų kambarys, aktų salė, asmeninės daiktų spintelės ir dvigubas turėklas laiptinėje. Raudonus lipdukus jie daugiausiai klijavo miego zonoje, ant senų lovyčių, taip pat, vaikams nepatiko seni dušai. Savo įžvalgas vaikai išreiškė labai individualiai, tačiau įvertinus visas jų nuomones, tampa aišku, kad vaikai labiausiai mėgsta būti ir žaisti lauke, o darželio viduje neturi pakankamai galimybių aktyviai veiklai ir bendriems užsiėmimams. Daugiausiai laiko vaikai praleidžia savo grupės erdvėje, kurioje ir žaidžia, ir valgo, ir miega, todėl būti visuomet ten pat, jiems greitai pabosta. Vaikai neturi galimybių laisvai vaikščioti visame darželyje ir taip geriau pažinti bendras patalpas, kitų grupių vaikus.

Kūrybinės dirbtuvės su vaikais.

Eiga:
Pasibaigus ekskursijai, architektų komanda vykdė kūrybines dirbtuves su vaikais. Jų metu darželinukai įgyvendino savo idėjas, drauge kurdami žaidimų, miego ir slėpynių aplinką. Komandos kūrė koliažus, kuriuose statė lauko baseinus, grindė naujus kelius, lipdė krūmus ir olas, padengtas kilimais. Taip pat nuskambėjo žaismingos vaikų idėjos, kad darželiui reikėtų įsigyti pienovežį, kuris atvažiuotų pas vaikus prieš pietų miegą.

Išvados:
Didžiausią dėmesį savo darbuose vaikai skyrė gamtos objektams. Vaikai piešė saulę, žalias pievas ir laukus, debesis, smėlį, medžius ir paslaptingus krūmus, kurie jiems yra neatsiejama žaidimų lauke dalis.

Vaikai kūrė svajonių žaidimų erdves, kurios išsiskyrė gausybe įvairių įrenginių, tokių kaip, karstynės, batutai, įvairūs tinklai ar čiuožynės. Taip pat dėliojo minkštas, jaukias ir šviesių spalvų, tarsi tarp debesų, paslėptas miego erdves. Darželinukų darbuose nemažai panašumų – jie mėgsta ir myli gamtą, kurią aktyvią veiklą lauke neribojančias kompozicijas, atviras ir daugiafunkcines erdves, svajoja apie ramų ir patogų pietų miegą.