Dalyviai:

Dvi darželinukų grupės, 3 darželio darbuotojos, projektavimo komanda.

Vaikų stebėjimas, patalpų analizė.

Eiga:
Antrąją dieną architektų komanda skyrė darželio erdvių stebėjimui ir tyrinėjimui. Aplinkos įvertinimas pradėtas patalpų ir juose esančių daiktų analize, tvarkos, kuri organizuojama darželyje, įsisavinimu bei kiemo įrangos įvertinimu. Tuomet projektuotojai stebėjo, kaip vaikai elgiasi juos supančioje erdvėje. Šiuo atžvilgiu, buvo svarbu ne tik informacija, kurią jau gavo kūrybinėse dirbtuvėse, bet ir praktinė to pusė – stebėjimas, kur vaikai susiburia žaidimams, kaip jie naudoja daiktus ir įrangą ar net kaip jie jaučiasi atitinkamose vietose ir bendrauja tarpusavyje.

Išvados:
Vaikai daugiausiai laiko praleidžia lauko žaidimų aikštelėje ir mažesnėse uždarose vietose, pavyzdžiui, namukuose ar žaidimų ,,salose”. Darželyje yra aiški dienotvarkė, spontaniškų užsiėmimų beveik nėra. Vaikai bendrauja tarpusavyje, dažniausiai savo grupėse. Daugiausiai naudojama vidinė darželio erdvė – jų grupių patalpos. Jos yra skirtos įvairioms veikloms. Projektuotojų komanda dar atkreipė dėmesį, kad darželis neišnaudoja turimų bendrų vidinių patalpų. Šiuo atžvilgiu svarbus būtų stacionarių lovelių klausimas. Išsprendus jį, atsirastų daugiau erdvės kitoms veikloms, tačiau šiuo klausimu išsiskyrė darželio auklėtojų ir darbuotojų nuomonės. Taip pat reikėtų vietos, kurioje vaikai galėtų eksponuoti savo darbus, pristatyti juos tėvams bei sandėliavimo erdvių, kurios tiktų įvairiam inventoriui sudėti.