Dalyviai:

Dvi vyriausios darželio vaikų grupės, viso – 41 vaikai, darželio personalas – direktorė, jos pavaduotojos, auklėtojos ir virtuvės šeimininkės, ir projektavimo komanda.

Kūrybinės dirbtuvės su vaikais

Eiga:
Vaikams buvo sudarytos tokios sąlygos, kad jie kuo laisviau ir natūraliau išreikštų savo lūkesčius ir poreikius darželio erdvėms. Darželinukams architektai prisistatė, kaip komanda, kuri nori padaryti jų darželį gražesnį ir tinkamesnį, tačiau yra pamiršę savo vaikystę, todėl nežino, kaip tai padaryti. Taigi prašo jų pagalbos. Vaikai galėjo pasirinkti mėgstamiausios spalvos popieriaus lapus ir tinkamos spalvos rašiklius. Dvi darželinukų grupės atliko kiek skirtingas užduotis. Jos vaikams buvo atskleidžiamos tam tikrais etapais, dirbtuvių eigoje. Pirmoji grupė, turėjo piešti savo svajonių žaidimų kambarį-aikštelę. Tuomet architektai pasiūlė jiems nupiešti tame kambaryje save ir ką tame kambaryje veikia. Galiausiai vaikai turėjo pavaizduoti ir tai, kokie daiktai ar vaikai juos supa tame kambaryje. Kita grupė atliko analogišką užduotį, tik piešė ne savo, bet mėgstamiausio gyvūnėlio žaidimų kambarį-aikštelę. Vaikams pabaigus savo piešinius, kiekvienoje grupėje įvyko išsamus jų pristatymas, kuris architektams leido išsiaiškinti, kaip vaikai nori jaustis juos supančioje aplinkoje, ko jiems trūksta ir kas tinka.

Išvados:
Vaikai yra linkę kurti savo aplinką patys, moka pavaizduoti savo sumanymus. Architektų komanda išsamiai išanalizavo visus 40 vaikų darbus. Juose darželinukai kūrybiškai pavaizdavo svajonių žaidimų aikšteles, mylimiausius gyvūnėlius ir kaip toje aplinkoje mato save. Vaikų darbai buvo vertinami iš kelių perspektyvų. Visų pirma, kas jų darbuose kartojasi, juos jungia ir kokie vaizdai išsiskiria. Tuomet, vyko diskusija, kokias emocijas jie perteikia ir sukelia. Įvertinus visa tai, paaiškėjo, kad vaikams labiausiai patinka žaidimai lauke ir buvimas nestandartinėje, vaiko mąstelio aplinkoje.