2015 m. gegužės 21 d. Vilniaus dailės akademijoje (VDA) įvyko forumas-diskusija, kurioje lektoriai pristatė šiuolaikinį vaikų edukavimo kontekstą, taip pat, prielaidas ir gaires tolesniam projekto „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo erdvių modernizavimas” vyksmui. Šis forumas yra dalis tęstinio Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) ir VDA Interjero dizaino katedros bendro projekto, kurio tikslas – įvertinti ir pasiūlyti modernizavimo sprendimus Lietuvos darželiams.

Pranešimus išklausė ir tolesnėje diskusijoje dalyvavo ŠMM, Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM), Švietimo aprūpinimo centras (ŠAC), VDA, Ugdymo plėtotės centro (UPC) ir Vilniaus miesto savivaldybės atstovai. Taip pat susirinko projekto vaikų darželių darbuotojai, Lietuvos universitetų ir kolegijų, rengiančių ikimokyklinio ugdymo pedagogus, atstovai, architektų komandos ir dizaineriai.

ŠMM Bendrojo ugdymo departamento Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vyriausioji specialistė Ilona Grigaravičienė, auditorijai kalbėjo apie tai, „kokiais dokumentais remiamės, kurdami ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo aplinką”. Ministerijos Ugdymo plėtotės centro Ugdymo turinio skyriaus Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo poskyrio metodininkė Violeta Jonynienė pristatė, „ką privalome žinoti ir suprasti apie vaiko raidą, kurdami ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo aplinką”.

UIC direktorė Regina Sabaliauskienė skaitė pranešimą, tema, „kokie yra mažiausių ugdytinių – vaikų nuo gimimo iki trejų metų – ugdymo(si) aplinkos ypatumai”. Tuo tarpu Kauno miesto „Vaikystės“ darželio direktorė Regina Beinorienė pristatė vaikų nuomonės tyrimą – „kokioje aplinkoje nori augti ikimokyklinukai ir priešmokyklinukai”. ŠMM Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro psichologijos skyriaus vadovė Sigita Kemerienė kalbėjo apie poreikį pokyčiams šalies darželiuose savo pranešime „Kitokie vaikai. Kokią aplinką kursime?”.

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) Sveikatos ir fizinio ugdymo katedros docentė Stasė Ustilaitė pasisakė apie tai, „kokia aplinka palankiausia vaikų sveikatai”. Forumą-diskusiją vainikavo lektorės ir vienos renginio moderatorių VDA Studijų kokybės skyriaus vedėjos Vitalijos Gražienės pranešimas „Homo ludens. Kaip jam padėti?”. Forumą-diskusiją taip pat moderavo architektas Rokas Kilčiauskas, o jo metu pristatytus pranešimus apibendrino ir reflektavo Laimutė Jankauskienė, ŠMM Bendrojo ugdymo departamento vyriausioji specialistė, kuri atlieka ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vedėjos pareigas.